Recollida selectiva

Des del primer dia d'escola els infants de p-3 fan recollida selectiva a les aules. Hi ha tres contenidors diferents: cartró i paper (blau), plàstic i envasos (groc) i brossa bruta (rebuig: peles de fruita, mocadors usats, fusta de fer punta als llapis...). A sobre de cada paperera hi ha un cartell amb exemples del que podem abocar-hi.

La Glòria i la Mari, quan netegen les classes, també fan recollida selectiva, perquè l'esforç d'infants i mestres no sigui endebades.

És a poc a poc que s'hi acostumen, que tenen consciència dels diversos materials de desfeta i de la seva recollida separada. Moltes vegades es despisten, cal anar fent auditories de les papereres de tant en tant, recordar sovint on toca llençar això o allò però el que interessa sobretot és activar consciències, l'hàbit, el costum...

Un cop a la setmana -o cada quinze dies, segons el volum de brossa, un grup d'alumnes dels tres cursos, cada vegada uns de diferents, van amb dues persones adultes del centre "a reciclar" però de fet, van a fer recollida selectiva.

S'ajuden de dos carros de supermercat que van aparèixer per sorpresa al centre.

Quan arriben, en rotllana, ballen i canten per celebrar haver contribuït a la millora del planeta Terra.

També seguim omplint la panxa de la nostra amiga La Maripli, que es va empassant les piles fins que està tan tipa, que hem de trucar a l'Ajuntament perquè la vingui a buidar.