Una mica d'història

La nostra escola és de recent creació:

Va iniciar-se el setembre del 2007 amb 17 alumnes de P-3 i dues mestres (una tutora i una d'equip directiu/suport). El primer dia de setembre les famílies van dur els seus fills i filles a un centre encara en obres. Les aules no estaven enllestides i només comptàvem amb la sala de psicomotricitat i el menjador.

A l'últim trimestre el Departament ens va enviar, un dia a la setmana, l'Armand, el mestre de Religió. Aquell any vam fer una miqueta d'hort, moltes sortides, vam participar a la trobada de corals, ... érem molt poquets i només una de les disset famílies s'havia preinscrit voluntàriament a l'escola. La resta va enviar-les la Comissió de Matriculació en no obtenir plaça als centres que havien sol·licitat. Els pares i mares, a través de l'AMPA, van implicar-se des del primer dia.

L'escola era un nadó que entre tots havíem de fer gran i ferm.

El curs següent, amb dos grups, un de P-3 i un de P-4 vam ser quatre mestres: dues tutores i dues de suport (equip directiu) i un total de 17 alumnes. A més de fer moltes sortides vam participar també en la mostra de corals i la mostra de teatre, i durant aquest curs vam canviar el nom al centre. De CEIP Tarragona III passaria a anomenar-se CEIP Olga Xirinacs. La festa de final de curs va ser esplèndida i, convertit el pati en un gran mar, els infants van interpretar l'espectacle Marina i vam batejar el centre amb el nou nom.

Aquesta escola va néixer amb l'interès de fer partícip tota la comunitat educativa (famílies, infants, mestres, i personal del centre: monitores de menjador, personal de consergeria i neteja...) del projecte d'escola que pretenia ser: una escola pública, catalana i laica que pogués oferir un ensenyament de qualitat, una educació rica a tots nivells, sostenible i respectuosa amb el medi ambient i activa en els tres àmbits: la llengua i cultura, la participació, i el medi ambient.

8 RAONS D'UN NOM

Aquest llibre que ara podeu llegir en format digital explica les raons que ens van dur a triar aquest nom per a l'escola. Va estar elaborat per l'equip de mestres de l'escola i esdevingué l'obsequi recordatori de la cerimònia del bateig, el 5 de juny de 2009, durant la festa marina de Final de Curs. Agraïm molt la col·laboració de la Junta del Port per a la seva edició gràfica.