Recollida del premi Baldiri i Reixac 2012

Aquest diumenge moltes famílies i mestres de l'Escola Olga Xirinacs hem anat a recollir el segon Premi Baldiri i Reixac de l'escola que va crear-se fa només cinc anys. Enguany el premi ens l'han donat pel treball desenvolupat amb l'alumnat del centre el curs passat al voltant d'un projecte comú d'escola: La Festa Major. La canalla coneixen aspectes de la festa, sovint molt locals i emmarcats en la coincidència de Santa Tecla amb l'inici del curs, però a l'escola OX vam voler aprofundir sobre aspectes culturals, d'implicació comunitària, de tradicions, de rituals permanents d'aquestes celebracions populars al mateix temps que dotàvem la llengua d'un sentit encara més ple ajudant a crear un sentiment de pertinença al grup, a un país.

El fi de curs del juny passat va ser una setmana de Festa Major, amb tots els seus components: pregó, cucanyes (organitzades pels pares i mares), sardanes, concerts de música clàssica i moderna, espectacles teatrals i de titelles, espectacle de circ, exhibició castellera, sopar comunitari i castell de focs!

Els Premis Baldiri i Reixac van destinats a l'estímul i al reconeixement de l'escola catalana. Es valora especialment l'aprofundiment en la realitat nacional i en la nostra tradició cultural. Aquest premi, dotat amb 700€ serà destinat a la compra de llibres en català per als alumnes de l'escola.

Aquí teniu un vídeo que ens ha fet una família de l'escola com a resum de la jornada que vam passar a l'Espluga. Moltes gràcies a tots/es!