Escola verda

Des dels primers dies de  la nostra escola, i tot i comptar amb infants tan joves, l'equip docent va tenir clar que l'escola que començava ho havia de fer amb la il·lusió i el compromís de treballar per esdevenir un centre sostenible i respectuós amb el medi ambient.

Tant clar ho teníem que en el segon any d’existència, quan ja havíem posat en pràctica accions que reflectien aquest interès, vam adherir-nos al Programa d’ Escoles Verdes, amb tot el que això comporta.

En el tercer any de vida del centre, ho vam incorporar com un tret d’identitat dins del PEC i el vam dedicar a replantejar i redefinir en el currículum, integrant objectius i activitats d’ensenyament-aprenentatge de coneixement, respecte i conservació del medi ambient.

Les petites accions quotidianes de gestió de residus, d'estalvi d'aigua, d'aprofitament de recursos i de sensibilització per la natura que ens envolta que durant aquests tres cursos hem anat desenvolupant, compten amb l'interès dels infants, el convenciment de tot l'equip de mestres, el personal del PAS i menjador i amb la comprensió i la complicitat de les famílies.

No obstant això, i precisament perquè comptem amb la motivació i l'empenta de tot el col·lectiu, a l’escola Olga Xirinacs volem anar més lluny i no quedar-nos en això sinó avaluar la tasca que duem a terme i cercar noves alternatives i propostes que, amb la participació de tots i totes, puguin fer-la encara millor, que ens marquin direccions en altres sentits i dimensions que ens permetin, encara més, que el centre continuï impregnat del "verd" que com a escola volem lluir.

Durant el curs 2010-2011 ja hem pogut penjar el distintiu d'Escola Verda a la porta de la nostra escola. Vam fer una festa per celebrar-ho i vam  inaugurar també el Racó Verd, on exposem activitats, contes i altres material relacionats amb el què fem a l'escola sobre el tema d'escola verda.

LLibre viatger: SOM ESCOLA VERDA
escola verda.pdf