Festa de la pau i escola verda

El dia 31 de gener va ser molt important per a nosaltres: vam celebrar el dia de la Pau i també el fet que ja som Escola Verda.

Durant tota la setmana havíem treballat aquests dos temes mitjançant el conte Història d'una bala, amb converses a classe...Vam treballar també l'expressió plàstica i vam estampar les nostres mans en una cartolina: una de color blanc i una de color verd. Vam assajar una cançó que ens agrada molt...

El dia 31 a la tarda vam trobar-nos amb les nostres famílies a l'entrada de l'escola a l'altra banda de la passarel·la del poema de l'Olga Xirinacs.

Després de dir-los que estàvem molt contents que hi fossin vam llegir una carta adreçada al Planeta Terra explicant-li quatre coses que li volíem fer saber i vam llegir i penjar, en uns arbres de cartró que fa molts anys que vam pintar, unes fulles que contenien frases o paraules amb els nostres desitjos per a un món més sa i en pau.

Després vam cantar la cançó "Natura", que és un swing, dues vegades: primer nosaltres i després també amb les famílies i aixecant les mans que havíem pintat.

Llavors, primer les famílies i després nosaltres vam sortir cap al carrer que la Guàrdia Urbana havia tallat al trànsit.

Un de nosaltres de cada curs es va enfilar a una cadira petita i amb l'ajut d'un nen més petit que encara no és a l'escola (nosaltres som el present i ell és el futur d'aquesta escola entusiasta, treballadora, responsable i feliç) vam destapar la placa que ara llueix a la porta principal de la nostra escola. Vam aplaudir molt i vam estar molt contents. Va ser com un entrenament perquè, esperem que sigui ben aviat, en tornarem a descobrir una altra, de placa: la de l'escola nova.

Vam explicar als pares, mares i avis que van venir que aquell moment no volia dir que ja haguéssim acabat la feina, ben al contrari: que cal continuar per aquest camí, ens cal continuar esforçant-nos per ser portadors de pau i de cura envers el medi ambient.

També dilluns vam inaugurar el Racó Verd, un espai situat a l'interior del centre -enmig de la selva- on cada mes s'anirà renovant el seu contingut amb explicacions sobre el que fem a l'escola a favor del planeta, amb llibres o articles interessants, amb propostes que podem tots conèixer (-sortides, activitats, tallers...).

Les mestres ens aniran avisant de les seves actualitzacions però ja ara podeu atansar-vos-hi i gaudir-lo. Si alguna família coneix algun material o proposta que pugui enriquir-lo, només cal que ho digui.

CARTA AL PLANETA TERRA.doc
Documento Microsoft Word 21.5 KB